De eerste keer met een libero

Na de overwinning van vorige week tegen Monza H5 waren we benieuwd hoe we het tegen Monza H3 zouden doen. We hadden een midden te weinig dus hadden we Theo van H4 mee gevraagd. Voor ons was het de eerste keer dat we met een libero speelde dus dat was even wennen voor iedereen.

De eerste set moesten we even loskomen. Passjes van onze libero Yasin kwamen goed aan bij Gawein, de setter, en we maakte wat puntjes. Maar jammer genoeg niet genoeg want we verloren de set met 19-25. De tweede set ging al wat beter. Inmiddels waren we goed opgewarmd en raakten al gewend aan de libero, Yasin lag werkelijk overal in het veld en had alle ballen. We stonden 20-18 voor en konden deze set winnen, maar helaas lukte het ons niet de voorsprong te behouden. We hebben de set met 20-25 verloren. 7 punten achterelkaar weggegeven door het maken van fouten aan eigen kant. Zonde!

Toen begonnen we aan de 3e set. Na de tegenslag van de vorige set moesten we weer wat meer zin in het spelletje krijgen. Dat lukte niet echt, wederom maakten we teveel fouten en speelden veel te netjes en makkelijk, waardoor ze aanvallen met gemak tegenhielden. We eindigen de set dan ook met een dramatische eindstand van 14-25.

Als je dacht dat het niet veel slechter kon dan de vorige set, dan heb je het fout. We deden ons best maar het lukte gewoon niet. Monze H3 had een hele goede service druk waardoor we de pass niet meer lekker bij de setter kregen en ook de aanval lukte niet. Ook deze set eindigden we met een stand van 13-25.

Na de wedstrijd hebben we nog met z’n alle een drankje gedaan en de wedstrijd besproken. We waren super tevreden over de libero kunsten van Yasin en uiteraard hebben we Theo bedankt voor het meedoen, ook al hebben we verloren was het toch fijn dat hij er was.